lego ????

يکشنبه 12 شهريور 1402
10:04
بهترین دیدار

احتمالا همه ما در کودکي با اين اسباب بازي ها برخورد کرده ايم. لگوها بلوک هاي پلاستيکي محبوبي هستند که براي ايجاد اشکال مختلف در کنار هم قرار مي گيرند. اين اسباب‌بازي‌ها سال‌هاست که توسط کودکان استفاده مي‌شوند و بسياري از نسل‌ها با آنها خاطره دارند. اين اسباب بازي ها آنقدر محبوب و دوست داشتني هستند که افراد در هر سني به بازي با آنها علاقه مند هستند. همچنين ممکن است علاقه مند باشيد که اطلاعاتي را در مورد اينکه lego چيست و تاريخچه اسباب بازي هاي لگو بدانيد.

لگو چيست؟

فکر نمي کنم کسي باشد که نداند با لگو چگونه بازي کند. البته همه شما از دوران کودکي با اين اسباب بازي ها آشنا هستيد. حتي اگر درباره شرکت لگو اطلاعاتي نداشته باشيد، احتمالا تصاوير مختلفي را با اسباب بازي ها ايجاد کرده ايد. اما به طور کلي براي اينکه بدانيد لگو چيست بايد بگويم که اسباب بازي هاي لگو قطعات پلاستيکي هستند که مي توان آنها را به صورت آجر روي هم قرار داد. بنابراين شما مي توانيد هر کاري که مي خواهيد با آنها انجام دهيد.

لگو يکي از محبوب‌ترين اسباب‌بازي‌هاي کودکان است زيرا همه کودکان دنيا تحت تأثير آن هستند. اگر به تاريخچه شرکت لگو نگاهي بيندازيد، متوجه مي شويد که اين برند سالهاست که يک برند معروف و محبوب بوده است. اين صفحات رنگ آميزي کوچک براي کودکان بسيار جالب است؛ علاوه بر سرگرمي، در ارتقاي خلاقيت و دانش کودک نيز مفيد هستند.

در واقع، کودک با کنار هم قرار دادن قطعات و جدا کردن آنها مهارت هاي بسياري را مي آموزد. اين بازي به دليل عملکرد خوب و فوايد زيادي که براي کودکان به ارمغان مي آورد، از بازي هاي کامل و مفيد به شمار مي رود.

تاريخچه لگو

اکنون که متوجه شديد لگو چيست، بهتر است تاريخچه شرکت لگو را بدانيد. شايد برايتان جالب باشد که بدانيد اين شرکت چگونه کار خود را آغاز کرد و چگونه بعدها به عنوان يک برند معروف شناخته شد.

اوله کرک کريستينسن مخترع و سازنده لگو است و در سال 1932 شرکت لگو را در دانمارک تأسيس کرد. حالا ممکن است بپرسيد لگو يعني چه؟ در دانمارکي لگ به معناي بازي و گات به معناي خوب است که براي ايجاد اين کلمه از آن استفاده کردند. در واقع لگو يکي از دو کلمه دانمارکي است و به معناي خوب بازي کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کريستينسن در و پنجره هاي ساختمان هاي چوبي توليد مي کرد. در سال 1932 به دليل مشکلات اقتصادي و شرايط نامساعد مالي، شرکت وي دچار بحران شد و وضعيت شرکت بسيار گيج کننده بود. به همين دليل آقاي اول کرک کريستينسن تصميم گرفت عروسک هاي چوبي بسازد و بفروشد تا اوضاع بهتر شود. در واقع مي توان گفت که تاريخچه کمپاني لگو از اين زمان آغاز مي شود. سپس شروع به ساختن تعداد زيادي اسباب بازي کرد. اين اسباب بازي ها همان لگوهاي امروزي بودند که از چوب ساخته مي شدند و عمدتاً به شکل هواپيما، ماشين و ... بودند.

پس از مدتي آقاي اول کرک کريستينسن به فکر انتخاب نام مناسب براي شرکت خود افتاد و در نهايت با کمک ساير همکاران نام لگو را براي شرکت انتخاب کردند. از آنجايي که موسس گروه لگو به کيفيت اسباب بازي هاي خود اهميت زيادي مي دهد، براي ساخت آنها از بهترين چوب استفاده مي کند.

با توجه به کيفيت و جذابيت محصولات شرکت اسباب بازي لگو، زماني که اکثر مردم با اين اسباب بازي آشنا شدند و فهميدند لگو چيست، حجم خريد از اين شرکت افزايش يافت و اين روند ادامه يافت. در تاريخچه کمپاني لگو در دوران جنگ جهاني مشخص است که اين اسباب بازي ها حتي در آن شرايط نيز طرفداران خود را از دست ندادند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده شد.

همانطور که گفتيم برند اسباب بازي لگو از چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده مي کرد. اين روند تا سال 1947 ادامه يافت، زماني که مديريت لگو تصميم گرفت از پلاستيک به جاي چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده کند. اسباب‌بازي‌هاي لگو که از پلاستيک ساخته مي‌شد و در آن زمان در بازار فروخته مي‌شد، با اسباب‌بازي‌هاي امروزي متفاوت بود.

پس از مرگ اوله کرک کريستينسن در سال 1958، فعاليت هاي شرکت لگو با مديريت پسرانش ادامه يافت. سال 1960 بود که آتش سوزي در کارخانه اسباب بازي لگو رخ داد. از آنجايي که نيمي از اسباب‌بازي‌هاي کارخانه هنوز از چوب ساخته مي‌شدند، حجم آتش افزايش يافت و آتش خسارت زيادي به شرکت وارد کرد. پس از اين اتفاق، شرکت لگو از پلاستيک براي ساخت تمام اسباب بازي هاي خود استفاده کرد. اما در اين سال ها بود که افراد بيشتري از برند لگو در کشورهاي ديگر مطلع شدند. اين برند محبوبيت زيادي در جهان به دست آورد و محصولات آن در فرانسه، آلمان، سوئد، بريتانياي کبير و غيره به فروش رسيد.

بعدها شرکت اسباب بازي لگو لوازم و ابزار بيشتري را براي کودکان عرضه کرد. اين شرکت همچنين آجرهاي پلاستيکي بزرگي را براي استفاده کودکان توليد کرد. با گذشت زمان، بسته هاي سرگرم کننده لگو با مدل هاي سرگرم کننده براي بچه ها مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دريايي، قلعه ها و غيره به بازار معرفي شدند. وقتي مردم سراسر جهان فهميدند لگو چيست، از بازي با آن و ايجاد خاطرات شگفت انگيز آن لذت بردند.


برچسب ها: lego , ???? , ,
[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین دیدار است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]